Muter lagu ini dikira Ababil yang lagi Galau, hehe Amit2

1. Ana ‘Ayeesh – Amr Diab

لابرتاح في ليلة ولا بنساك ولقيت نهاية

La bartah fe leilah wala bansak wala laet nehaya

I don’t feet at ease in a night, and I don’t forget you and you do not have an end.

ولو حتى ببعد ببقى معاك ومنتش معايا

we law 7ata babaed babaa maak wa mantash maaya

Even if i go far away, i will be with you and you are not with me!!

أنا عايش ومش عايش ومش قادر على بعدك

Ana ayesh we mosh ayesh we mosh ader ala boadak

I am alive and not alive and I can not tolerate you being far away.

ولا عارف ف يوم أنىس ولا عايز حبيب بعدك

wala areef fe youm ansa wala ayez habeeb baadak

And I don’t know a day I forget and I don’t want another lover after you.

وبسأل وقلبي بيحلم يوم يرتاح من جراحه

we basaal we alby beyehlam youm yertah men geraho

And I ask and my heart dreams about a day feeling at ease from its wounds.

ليالينا اللي كانو ما بينا زمان راجعين ولا راحو

layaleena elly kano mabenna zaman ragaen walla raho

This is new, the one used to be among us far away.  Are they coming back, or they are gone.

أنا عايش ومش عايش ومش قادر على بعدك

Ana ayesh we mosh ayesh we mosh ader ala boadak

I am alive and not alive and I can not tolerate you being far away.

ولا عارف ف يوم أنىس ولا عايز حبيب بعدك

wala areef fe youm ansa wala ayez habeeb baadak

And I don’t know a day I forget and I don’t want another lover after you.

Video Klipnya, klik!

2. We Malo – Amr Diab

و مالو لو ليلة تهنا بعيد…

We malo law leila tohna baeed…

So what if we got lost one night…

و سبنا كل الناس

We sebna kol el nas?

And left everyone behind?

أنا يا حبيبي حاسس بحب جديد…

Ana, ya habibi, hassis be hob gideed.

My darling, I feel a new love.

ماليني ده الإحساس

Malini dah el ihsas.

You have filled me with this feeling.

و انا هنا جنبي أغلي الناس…

We ana hinna ganbi aghla el nas.

And here, I am beside the most precious person.

أنا جنبي أحلي الناس

Ana ganbi ahla el nas.

I am beside the most beautiful person.

(Repeat Part 1)

Chorus 1:

حبيبي ليلة تعالي ننسي فيها اللي راح

Habibi leilah taala ninsa feeha elli rah.

Darling, tonight, let us forget all that is past.

تعالي جوة حضني و ارتاح

Taalla gowa hodni we irtah.

Stay in my embrace and relax.

دي ليلة تسوي كل الحياة

De leilah tiswa kol el haya.

This night is worth the rest of my life.

Chorus 2:

مالي غيرك و لولا حبك حعيش لمين

Mali gheirak we lola hobak haeesh le meen?

There is nobody else for me but you and without you, I would have no reason to live.

حبيبي جاية أجمل سنين

Habibi gaya agmal sineen.

Darling, the best years are coming.

و كل ماده تحلي الحياة

We kol mada tihla el haya.

And every day, life will get better.

Part 2:

حبيبي ألمس إيديا…

Habibi, ilmis eidaya…

Darling, touch my hand…

عشان أصدق اللي أنا فيه

Ashan asadaq elli ana feeh.

So that I may believe what is going on.

ياما كان نفسي أقابلك بقالي زمان…

Yama kan nifsi aqablak baqali zaman.

For so long I had wished to meet you.

خلاص وهحلم ليه؟

Khalas we hahlam leih?

And now, there is no need to dream.

مانا هنا جنبي أغلي الناس…

Mana ana hinna ganbi aghla el nas.

I am already here, beside the most precious person.

أنا جنبي أحلي الناس

Ana ganbi ahla el nas.

I am beside the most beautiful person.

video klipnya disini

3. Tamalli Ma’ak – Amr Diab

تملي معااك و لو حتى بعيد عني بقلبي هواك….

Tamalli maa’aak walaou hatta baa’eid a’aani fi aalbi hawaak.

I am with you even you are far away from me. But your love is in my heart.

تملي معااااك..

تملي في بالي و فقلبي و لا بنساك

Tamalli maa’aak, tamalli if- baali iw-if aalbi wala bansaak.

I am with you. You are in my mind and heart and I will not forget you.

تملي وحشني لو حتى بكون وياك

Tamalli wahishni laou hatta bakoun way-yaak.

I miss you, even when I am with you.

تملي حبيبي بشتقلك تملي عينيه بتندهلك ولو حولي تقل الكون بكون يا حبيبي محتجلك

Tamalli habeebi bastahlak, tamalli a’aiynayya bentedahlak. Walaou hawalayya killi ilkoun, bardhouh ya-habeebi mihtajlak.

O’ my love, I deserve you and my eyes deserve you too. Even, if the whole universe is around me, I still need you.

تملي معاك معاك قلبي معاك روحي يا اغلى حبيب يا اغلى حبيب

Tamalli maa’aak, maa’aak aalbi, maa’aak rouhi, ya aghla habeeb, ya aghla habeeb.

I am with you, My heart is with you, my soul O’ precious love, O’  precious love.

ومهما تكون بعيد عني لقلب قريب

Iw mahma itkoun baa’eid a’anni li-aalbi areib.

And how far you can be from me, you are very close to my heart.

يا عمري الجاي والحاضر يا اغلى نصيب

Ya omri elgaay wilhaadher, ya ahla naseeb.

O’ my future and current life, O’ beautiful fortune.

تملي معاك معاك قلبي معاك عمري يا اغلى حبيب يا اغلى حبيب

Tamalli maa’aak, maa’aak aalbi, maa’aak oumri, ya aghla habeeb, ya aghla habeeb.

I am with you, My heart is with you, my soul O’ precious love, O’  precious love.

ومهما تكون بعيد عني لقلب قريب

Iw mahma itkoun baa’eid a’anni li-aalbi areib.

And how far you can be from me, you are very close to my heart.

يا عمري الجاي والحاضر يا اغلى نصيب

Ya omri elgaay wilhaadher, ya ahla naseeb.

O’ my future and current life, O’ beautiful fortune.

تملي حبيبي بشتقلك تملي عينيه بتندهلك ولو حولي تقل الكون بكون يا حبيبي محتجلك

Tamalli habeebi bastahlak, tamalli a’aiynayya bentedahlak. Walaou hawalayya killi ilkoun, bardhouh ya-habeebi mihtajlak.

O’ my love, I deserve you and my eyes deserve you too. Even, if the whole universe is around me, I still need you.

Videonya!

 

4. Amr Diab

قصاد عيني

وبينا معاد
لو احنا بعاد
اكيد راجع ولو بيني وبينه بلاد

وبينا معاد
لو احنا بعاد
اكيد راجع ولو بيني وبينه بلاد

قصاد عيني في كل مكان
قصاد عيني في كل مكان

ومن تاني اكيد راجعين
أنا دايب وكلي حنين
ولا عمري أبيع لو مين
قصاد عيني
ومش قادر على الأيام
ولا يوصف هويا كلام
وطول ليلي ولما بنام
قصاد عيني

قصاد عيني في كل مكان
قصاد عيني في كل مكان

في يوم هنعود
ده بينا وعود
و في غيابه اكيد لسه الأمل موجود

في يوم هنعود
ده بينا وعود
و في غيابه اكيد لسه الأمل موجود

قصاد عيني في كل مكان
قصاد عيني في كل مكان

ومن تاني اكيد راجعين
أنا دايب وكلي حنين
ولا عمري أبيع لو مين
قصاد عيني
ومش قادر على الأيام
ولا يوصف هويا كلام
وطول ليلي ولما بنام
قصاد عيني

قصاد عيني في كل مكان
قصاد عيني في كل مكان

ومن تاني اكيد راجعين
أنا دايب وكلي حنين
ولا عمري أبيع لو مين
قصاد عيني
ومش قادر على الأيام
ولا يوصف هويا كلام
وطول ليلي ولما بنام
قصاد عيني

قصاد عيني في كل مكان
قصاد عيني في كل مكان

 

There is a meeting between us
Even if we are so far from each other
Sure, she will come back, even if the distance is so big

There is a meeting between us
Even if we are so far from each other
Sure, she will come back, even if the distance is so big

You are in front of my eyes, in every place
You are in front of my eyes, in every place

And again, we will come back
I’m in love and filled with passion
I can’t give you up, no matter what
You are in front of my eyes
I can’t handle the days alone
I can’t tell you how much love I owe you
Every night and when I sleep
You are in front of my eyes, in every place

You are in front of my eyes, in every place
You are in front of my eyes, in every place

One day we will return
The love is still there
There is still hope of our love to survive

You are in front of my eyes, in every place
You are in front of my eyes, in every place

You are in front of my eyes, in every place
You are in front of my eyes, in every place

And again, we will come back
I?m in love and filled with passion
I can?t give you up, no matter what
You are in front of my eyes
I can?t handle the days alone
I can?t tell you how much love I owe you
Every night and when I sleep
You are in front of my eyes, in every place

You are in front of my eyes, in every place
You are in front of my eyes, in every place

And again, we will come back
I?m in love and filled with passion
I can?t give you up, no matter what
You are in front of my eyes
I can?t handle the days alone
I can?t tell you how much love I owe you
Every night and when I sleep
You are in front of my eyes, in every place